Lektoři

Ing. Bc. Michal Sklenář
Lektor v současnosti působí jako vedoucí Oddělení kontroly na Úřadu vlády České republiky a externí pedagog na Vyšší odborné škole v Praze. V minulosti pracoval v soukromém sektoru na pozici Senior konzultanta v oblasti kontrol EU fondů, dříve na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR na pozici garanta kontrol a zástupce vedoucího oddělení. Je absolventem v oborech krizového řízení, pedagogiky, ekonomiky a managementu. Pravidelně přednáší problematiku veřejnosprávních kontrol v rámci České republiky, včetně realizace zakázkových seminářů.

Ing. Jan Ségl
Jan Ségl je vedoucím oddělení NEN v Odboru elektronizace veřejných zakázek na Ministerstvu pro místní rozvoj ČR. Je projektovým manažer NEN a místopředsedou pracovní skupiny pro funkčnost NEN. Dále se podílí přímo na vývoji a implementaci systému NEN.

Ing. Martina Bufková Rychecká

Ing. Ondřej Hartman
Lektor O. Hartman se již více než 10 let věnuje ve společnosti Ernst & Young, s.r.o. oblasti kontrolní a auditní činnosti v rámci Evropských strukturálních a investičních fondů. Vedl tým Ernst & Young při realizaci celé řady zakázek v této oblasti, a asistoval tak při posuzování způsobilosti výdajů u některých operačních programů v období 2004-6 a následně pak u většiny programů v období 2007-13. Má zkušenosti s kontrolami na místě, ale také s audity realizovanými Evropskou komisí. V rámci období 2014-20 se lektor účastnil nastavení jednotného metodického prostředí v několika pracovních skupinách Ministerstva pro místní rozvoj nebo Ministerstva financí. Lektor má také rozsáhlé zkušenosti s výkonem ex-ante kontrol zadávacích řízení dle zákona č. 137/2006 Sb., resp. 134/2016 Sb. Lektor se také věnuje tzv. komunitárním programům EU, v rámci kterých je častým vedoucím auditního týmu vykonávajícího audit operací či sub-programů pro Evropskou komisi nebo ověřování delegovaných činností na agenturu Evropské komise. Dále řídí tým, který věnuje administrativní kontrole žádostí o platbu u jednoho z těchto programů. O. Hartman je častým přednášejícím na téma finanční kontroly, způsobilosti výdajů nebo kontroly veřejných zakázek na různých odborných konferencích a seminářích.

Ing. Pavel Černý

Ing. Vilém Juránek
Vilém Juránek je dlouholetý lektor společnosti ČMÚD pro oblast účetnictví. Od roku 2006 je nezávislým auditorem. Dříve působil jako metodik Finančního ředitelství Hradce Králové, ředitel účetní firmy V-Konzult a jako auditor KAČR. Je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze. Má bohaté zkušenosti s přednáškovou a publikační činností. Kurzy lektora

JUDr. Michael Kincl
Veřejné podpoře se věnuje od roku 2000, kdy začal pracovat jako právník a zástupce ředitele odboru veřejné podpory Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V současné době působí na Nejvyšším soudu ČR jako poradce pro judikaturu. Autor řady odborných článků a několika monografií zaměřených na problematiku veřejné podpory. Zpracovává odborné expertízy a vykonává metodické poradenství v oblasti veřejné podpory. Působil v České asociace pro soutěžní právo.

  Další veřejný profil lektora: https://www.linkedin.com/in/michael-kincl-36305534/?locale=cs_CZ Publikace:
  • Veřejná podpora v příkladech a poznámkách (State Aid in examples and notes)
  • Praktický průvodce veřejnou podporou (Practical State Aid guidebook)
  • Veřejná podpora v Evropské unii (State Aid in the European Union)
  • Investiční pobídky jako forma veřejné podpory (Investment incentives as a form of the State Aid)
  • Právní úprava veřejné podpory v České republice (State Aid rules in the Czech Republic)

JUDr. Zdeněk Lankaš
Odbor státního rozpočtu Ministerstva financí

Mgr. Adéla Havlová, LL.M.
Adéla Havlová je partnerem a společníkem advokátní kanceláře HAVEL & PARTNERS (do 31. 12. 2017 Havel, Holásek & Partners), největší advokátní kanceláře v České a Slovenské republice založené v roce 2001 a čítající přes 200 právníků. Adéla Havlová se specializuje na oblast veřejného sektoru, a to zejména na právo veřejných zakázek a koncesí, projektů PPP, dotací, investičních pobídek a veřejné podpory. Kancelář HAVEL & PARTNERS za dobu jejího působení získala již třikrát titul Právnická firma roku (2009, 2011 a 2016) v kategorii Veřejné zakázky. Vedle práce pro veřejné a sektorové zadavatele poskytuje Adéla Havlová poradenství též dodavatelům, zejména při přípravě nabídek, při účasti v zadávacích řízeních a jednáních o smlouvách, jakož i v námitkových a přezkumných řízeních před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a ve správním soudnictví. Kromě působení v advokacii je Adéla Havlová členkou výkonného výboru Asociace pro veřejné zakázky (AVZ), představenstva Unie administrátorů veřejných zakázek a redakční rady časopisu Veřejné zakázky a PPP, a podílí se aktivně i na činnosti dalších zájmových sdružení, zejména Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI). Od r. 2013 působí v expertní skupině MMR pro výklad a novelizaci zákona o veřejných zakázkách. Od r. 2014 je členem rozkladové komise předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Pravidelně publikuje a přednáší k tématu veřejných zakázek. Předběžným tržním konzultacím se Adéla Havlová intenzivně věnuje od zakotvení tohoto institutu v směrnicích EU z roku 2014 a zákoně o zadávání veřejných zakázek v roce 2016, přičemž formě technického dialogu je realizovala již před přijetím současného zákona. Její tým v roce 2016 připravil návrh podrobné metodiky, zveřejněné Ministerstvem pro místní rozvoj. Má osobní zkušenost s provedením vyšších desítek tržních konzultací v nejrůznějších podobách, a své zkušenosti promítá jak do článků v odborných periodicích, tak I do tématických setkání a seminářů, jako bude aktuální seminář.

Mgr. Drahomíra Švancarová

Mgr. Hana Dvořáková
Mgr. Hana Dvořáková - Lektorka pracovala několik let jako policejní psycholog pro personální odbor krajského ředitelství PČR v Praze, má rozsáhlé zkušenosti s problematikou náboru a výběru zaměstnanců pro státní správu. Jako psycholog prověřovala osobnostní způsobilost uchazečů, kteří se hlásili do služebního poměru, spolupodílela se na rozvoji osobnostních testů pro výběr zaměstnanců k PČR a je spoluautorkou některých testů používaných v bezpečnostních sborech. Byla koordinátorkou náborových a výběrových kempů, které prověřovali osobností způsobilost uchazečů v praxi, má praktické i teoretické zkušenosti s mnoha osobnostními testy používanými pro výběr zaměstnanců a zároveň měla možnost prověřovat jejich funkčnost v dlouhodobé studii fungování přijatých policistů včetně souvislosti osobnostních předpokladů a brzké odchodovosti, tedy souvislosti motivace uchazečů s jejich pracovním výkonem (kvalitou a kvantitou).

Mgr. Ivo Lukš
Lektor I. Lukš působil od roku 2005 do 2017 na různých pozicích specializovaných na oblast zadávání a kontroly veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, kde prováděl kontroly všech druhů a typů zakázek, poskytoval poradenství a podporu žadatelům a příjemcům a podílel se na tvorbě metodik v oblasti veřejných zakázek. Posledních pět let byl v rámci Centra pro regionální rozvoj odpovědný za posuzování problematických situací v oblasti veřejných zakázek, a to včetně uplatňování finančních oprav v případech zjištěného porušení pravidel pro zadávání veřejných zakázek. Vedle toho během své profesní praxe provedl i komplexní zadání desítek VZ nejrůznějších druhů a typů v pozici zadavatele.

Mgr. Jana Kranecová
Mgr. Jana KranecováLektorka působí na Ministerstvu financí ČR, kde řídí oddělení interního auditu, komunikuje se zástupci státní správy a samosprávy. Připravovala návrh zákona o řízení a kontrole veřejných financí. Realizuje workshopy a školení v oblasti finanční kontroly a vypracovává stanoviska v oblasti aplikace zákona o finanční kontrole. Vystudovala právnickou fakultu Masarykovi univerzity v oboru Právu a následně absolvovala doktorský studijní program Teoretické právní vědy v oboru Finanční právo a finanční vědy. Věnuje se přípravě a vedení přednášek a seminářů v oblastech: finanční právo, účetnictví, rozpočtové právo, daňové právo, ekonomie, finanční kontrola a interní auditu. Vystupuje na odborných tuzemských i zahraničních workshopech a konferencích pořádaných Právnickou fakultou Masarykovy univerzity, Právnickou fakultou Univerzity Wroclaw, Centrem polského práva, Centrem Informacji i Organizacji Badań Finansów Publicznych i Prawa Podatkowego w Białymstoku.

Mgr. Klára Zbořilová

Mgr. Lukáš Křivka

Mgr. Martin Fatura
Martin Fatura je vedoucím Oddělení právní koordinace fondů EU na Ministerstvu pro místní rozvoj – Národním orgánu pro koordinaci. V rámci své práce dlouhodobě spolupracuje při přípravě pravidel pro poskytování dotací z ESIF a podílí se na zpracování výkladových stanovisek Národního orgánu pro koordinaci. Je také místopředsedou Pracovní skupiny pro legislativní změny (tzv. PS Legal), pracovní skupiny s mezirezortní účastí, zaměřené na řešení legislativních bariér při využívání peněžních prostředků z fondů ESIF. Má zkušenost také s prací v advokátní kanceláři či neziskovém sektoru.

Mgr. Martin Strakoš
Martin Strakoš pracuje na Ministerstvu pro místní rozvoj – Národním koordinačním orgánu jako právník v odboru řízení a koordinace fondů EU. Ve své práci se zaměřuje na nastavování a výklad pravidel upravujících poskytování dotací z ESIF. V této problematice školí také pracovníky orgánů implementační struktury. Je členem Pracovní skupiny pro legislativní změny (tzv. PS Legal). V minulosti pracoval mj. v neziskové organizaci a v advokátní kanceláři, takže má zkušenosti i s činností a praktickými problémy příjemců dotací. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy.

Mgr. Martina Schneebergerová
vrchní ministerský rada MF ČR, Odbor financování územních rozpočtů, Oddělení - Legislativa a metodika ÚSC Lektor ČIIA Mgr. Martina Schneebergerová absolvovala Právnickou fakultu Univerzity Karlovy. Od roku 2012 pracuje na Ministerstvu financí – nejprve na odboru Kontrola, kde se věnovala zejména legislativní činnosti, od roku 2014 působí na odboru Financování územních rozpočtů, oddělení Legislativa a metodika ÚSC. Kromě legislativní a metodické činnosti v oblasti finančního hospodaření ÚSC připravuje i návrhy rozhodnutí v rámci správy odvodů za porušení rozpočtové kázně a sporů z právních poměrů při poskytnutí dotace.

Mgr. Monika Koudelková
Mgr. Monika KoudelkováVystudovala právnickou fakultu na Západočeské univerzitě – obor Právo. Je členkou České advokátní komory. Věnuje se dlouhodobě lektorské činnosti na témata ze v oblasti zákona o zadávání veřejných zakázek. Vzhledem k tomu, že byla součátí týmu, který stávající zákon tvořil a v současné době se sama aktivně věnuje zadávání veřejných zakázek má k tomu vynikající předpoklady. Předává na kurzech přehledným, a z pohledu účastníků kurzu, velice srozumitelným způsobem nejen teoretické znalosti zákona včetně vysvětlení o opodstatněnosti příslušných, z hlediska uživatele, někdy problematických pasáží. Dělí se s účastníky kurzu také o praktická řešení, která má ověřena a vyzkoušena vlastní bohatou praxí.

Mgr. Oldřich Kužílek
Mgr. Oldřich Kužílek Lektor O. Kužílek je specialistou na poskytování, zveřejňování, zpřístupňování, ochranu a další nakládání s informacemi ve veřejné správě. Je spoluautorem zákona o svobodném přístupu k informacím a jeho novelizací. Pravidelně přednáší problematiku registru smluv, práva na informace, ochrany osobních údajů. Přístupu k informacím a jejich ochraně se věnoval v pozici vrchní ministerský rada na Ministerstvu vnitra, ochraně osobních údajů jako spolupracovník Úřadu pro ochranu osobních údajů. Podílel se na realizaci implementace GDPR (Obecného nařízení EU) na úřadu Městské části Praha 6 a pro více než tisíc dalších obcí.

Mgr. Pavel Herman
Mgr. Pavel Herman Lektor Pavel Herman se specializuje na právo zadávání veřejných zakázek, působil na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, nyní pracuje na Ministerstvu pro místní rozvoj ČR. Podílel se na přípravě i projednávání zákona o zadávání veřejných zakázek i jeho prováděcích předpisů. Věnuje se rovněž přednáškové a publikační činnosti v této oblasti.

Mgr. Rostislav Bezděk
Lektor Rostislav Bezděk pracuje od roku 2010 jako policejní psycholog, kde je jako lektor a koordinátor týmu krizových interventů specialistou na problematiku pomoci obětem trestné činnosti a mimořádných událostí. Věnuje se poradenství a koučinku ve vztahu ke stress managementu, osobnostnímu rozvoji a prevenci syndromu vyhoření a vyvíjí a realizuje vzdělávací programy  týkající se komunikačních dovedností a mentální přípravy na situace vysoké zátěže. Vystudoval jednooborovou psychologii na Karlově univerzitě v Praze.

Mgr. Tomáš Machurek
Mgr. Tomáš MachurekTomáš Machurek je špičkový lektor se schopností i tu nejsložitější problematiku oblasti zadávání veřejných zakázek vysvětlit způsobem, kterému porozumí každý. V rámci své specializace řadu let intenzivně přednáší na nejrůznějších seminářích, konferencích a workshopech a publikuje v odborném tisku. Po absolvování Právnické fakulty Karlovy Univerzity v Praze působil do září roku 2008 jako jeden z partnerů advokátní kanceláře ROWAN LEGAL, sdružení advokátů. Oblasti práva veřejných zakázek se věnuje již od roku 1995, a to jak ve sféře zadavatelské, tak dodavatelské. Aktivně se podílel na řadě významných projektů v oblasti veřejných zakázek i v oblasti koncesí (zejména pokud jde o investiční výstavbu, informační technologie, telekomunikace a dodávky zařízení); souhrnná hodnota jím realizovaných projektů představuje hodnotu v řádech desítek miliard korun.

Mgr. Vladimír Studnička
Mimo ministerstva pro místní rozvoj, kde je momentálně působí jako vedoucí oddělení VZ má zkušenosti z metodické a kontrolní činnosti v rámci zadávání zakázek při čerpání prostředků z operačních programů, které získával v různých pozicích v Centru pro regionální rozvoj. Je zkušeným lektorem v oblasti veřejných zakázek, jako přednášejí a zprostředkovatel metodické pomoci MMR se účastní seminářů organizací jako je Asociace veřejných zakázek velice uznávaným lektorem i praktikem.